Posts Tagged ‘części do ciągników ursus c 360’

Preferowanie ogromnych statków przez armatorów

Spedycja artykułów, nierzadko nadzwyczaj wielkich, z położenia w inne, od setek lat stanowił poważny ambaras. Tym był bardziej natężony, im odległość i wielkość ładunku większa. Wraz z rozwojem technologii, rosną także opcje przewozu większych ilości. Niemniej jednak wiedzie to w korelacji z rosnącym zapotrzebowaniem. Co wywołuje, iż znajduje się cały czas potrzeba na w miarę wygodny przewóz. Przy przewozach z kontynentu na inny, nierzadko na dystanse rzędu tysięcy km stale jedną sensowną opcją pozostaną statki. Samoloty są zdecydowanie szybsze, ale ich możności przewozu dużych ładunków są ograniczone, a koszty wysokie. I wydaje się nadzwyczaj znaczącym pretekstem, za tym, żeby produkty, szczególnie te masowe przewozić drogą morską. Takie właśnie ogromne statki opanowały współcześnie największe kursy żeglugowe na ziemi. Pływają po nich gigantyczne tankowce, jakie transportują setki tysięcy ton ropy. Krążą masowce, ładujące pod pokład dziesiątki tysięcy ton rudy żelaza, czy jęczmienia. Pływają też statki mogące zabrać na pokład tysiące aut. Wymiar tychże okrętów powoduje, iż nie wszystkie porty mogą dopuścić te największe giganty. Lecz coraz więcej portów modernizuje się do ich obsługi. Jako że z każdym rokiem rośnie liczba takich statków. I są one bezspornie siłą transportu morskiego na gigantyczną skalę.

Rozwój statków i żeglugi w starożytności

W historii rozwoju człowieka, jedną z najistotniejszych myśli, która była zawsze niesłychanie doniosła, była ta powiązana z docieraniem do odległych miejsc. Już ludzie w starożytności przywiązywali do tego dużą uwagę. Na równych terenach idea była względnie lekka. Narody, jakie umiały, organizowały budowę dróg, dzięki którym mogły się prędko przewozić z jednego położenia w drugie. To nawiasem mówiąc stanowiło o ważkiej sile cesarstwa rzymskiego ponad pozostałymi oraz stało się jednym z pretekstów jego tak bardzo długotrwałego dominowania nad tak ogromną połacią Europy, Azji i Afryki. Jednakże kwestia była trudniejsza, gdy stały ląd do którego chciano trafić był bardzo w oddali, był anonimowy, bądź umiejscowiony był za morzem. Tematem stało się w takim razie nie tylko przesunięcie się w to położenie, lecz również wzięcie adekwatnie obszernego ładunku ze sobą. A niejednokrotnie wszystkiego tego jednocześnie. W takowej sprawie całkowicie niezbędne były statki. Dzięki jakim wolno by było przejść akweny morskie. Zarzewie pływania po morzach nie były bezproblemowe, bo informacja przystała na tworzenie statków niewielkich a także takowych, jakie mogły wypływać jedynie wzdłuż wybrzeża Dopiero z biegiem lat wszczęły budować się jednostki oraz okręty raz po raz większe oraz coraz to bardziej odporne na ekstremalne perspektywy, jakie wolno było zastać na morzu. To spowodowało, że było możliwe dopływanie aż do coraz odleglejszych miejsc. I pozwalało to podboje coraz dalszych krain.